Kaip įvesti informaciją į Excel – mažos, bet naudingos gudrybės

Programos Excel išskirtinė savybė - bet kokių įvedamų duomenų formatavimo interpretacija. Excel formatavimas – tai informacija programai apie duomenų paskirtį: jų laikymo atmintyje būdą , kiek atminties skirti saugojimui ir atvaizdavimo ekrane būdą. Dėl šios priežasties gali kilti keblumų. Pavyzdžiui jūsų įvestas telefono numeris gali būti suprantamas kaip data. Jūs įvedate:

Informacijos įvedimas
nuspaudus Enter, matote

 Kompiuterių kursai

Šiuo konkrečiu atveju po informacijos įvedimo jau jokios gudrybės nepadės atstatyti langelyje telefono numerį. 
Langelio formato nustatymui iš kontekstinio meniu parenkama komanda Format Cell arba kortelėje Home pasirenkama juostelė Number.
Tačiau egzistuoja keletas padedančių gudrybių.

Kada jūs įvedate:

  • 90% - tai suprantama kaip procentai;
  • 5 Lt - kaip piniginė išraiška;
  • (24) – kaip neigiamas skaičius;
  • Kai būtina skaitinę reikšmę įvesti tik kaip tekstą, jei su skaičiumi nebus atliekami jokie veiksmai, pavyzdžiui užsakymų arba telefonų numeriai, tai prieš tokias reikšmes užtenka padėti apostrofo simbolį (‘);
  • Kada norime įvesti trupmeną (o tai galima padaryti programoje Excel), būtinai reikia įvesti sveikąją trupmenos dalį ir padėti tarpą prieš trupmeninę dalį, pavyzdžiui 0 4/5. Jeigu to nepadarysime, 4/5 bus suprasta kaip data;
  • Einamoji data įvedama klavišų Ctrl+; pagalba, einamasis laikas įvedamas - Ctrl+Shift +; pagalba;
  • Excel saugo skaičius tokius, kokius jūs ir įvedėte, bet atvaizduoja pagal nustatytą formatą. Pvz. norite langelyje išskirti PVM ir nustatėte formatą, kuris piniginę išraišką pateikia su dviem skaičiais po kablelio ir gaunate 100,35Lt. Po klavišo Enter paspaudimo bus pateiktas skaičius 100,35Lt. Tačiau visuose skaičiavimuose kuriuose dalyvaus šio langelio reikšmė bus 100,345. Patikėkite – galutinis visų jūsų paskaičiavimų rezultatas nesutaps vienu ar dviem centais ir sudarinėdami balansą bei ieškodami klaidos praleisite ne vieną bemiegę naktį. Todėl patariame apvalinkite naudodami funkciją ROUND.